ketahuilah...

aku mencari bintang itu disaat bintang itu jauh dan bsme y lain...tp jika mmg bintang itu kpunyaan ku ia pasti jatuh ke ribaan ku...kuatkn ku ya Rabb...

cAriLaH...

Pages

Thursday, July 29, 2010

sEiNdaH keTeNanGaN seMaLam


Dari jauh mencari sudut pandang tasik yang diumpamakan gambaran jiwa tenang...belum puas mata menerjah keseluruhan tasik, kerlingan terarah kepada suasana tenang redup mentari terbenam..indah ciptaan maha pencipta..gelora hati sedikit beransur mengucap salam...ketenangan itu datang tatkala melihat air tasik seolah-olah menyegarkan kotak pemikiran....ohhh indah sungguh pemandangan ini umpama lukisan yang dilukis oleh seseorang yang hilang difantasi seni...ahhh aku tidak punya masalah lagii...gelora dihati semakin sepi umpama gadis yang malu tampil ke khalayak...kau,dia dan mereka semua tidak mungkin mencari aku disini...masalah-masalah dulu menjadi igauan yang sukar..ohh aku ingin tenang..setenang alunan air tasik yang tidak punya masalah untuk mengalir...aku melupakan segalanya..menghayatii segalaa pe y ade ditasik ini...ohh indahnya semalam...harii inii aku terus melakar keindahan tasik yang semalam aku tinggalkan...ibarat air batu menyegar hulu tekak...ahhh cukup menyegarkan...harapan aku bertemu dengan muu lagi ketenangan....5981...

No comments:

Post a Comment