ketahuilah...

aku mencari bintang itu disaat bintang itu jauh dan bsme y lain...tp jika mmg bintang itu kpunyaan ku ia pasti jatuh ke ribaan ku...kuatkn ku ya Rabb...

cAriLaH...

Pages

Monday, October 11, 2010

hadir nya resah di kala hening


Saat aku meniti usia malam yang suram....pemikiran terarah kepada sungutan kecil makhluk tuhan di ruangan luar...mengapa bebas menyata hasrat dikala orang lain sibuk mencari petunjuk...aku tewas dengan jawapan pemikiran itu...daya apakah yang menyekat hamba mu ni Ya Rabb...segala nye aku letakkan dibibir kamar ku...lihat taulan lena diulit mimpi yang tidak ku tahu hikmahnya...aku memikirkan segala jerih yang ku lakukan hari ni...mungkin tampak bodoh jika aku menyatakan letih dengan perbuatan ku seharian ini...hati ini mula diselubungi resah itu...kelopak mata cuba ku rapatkan agar rasa nikmat lena...aku tidak terdaya lagi untuk memaksa lena...ku membilang usia malam...sudah lewat jika dikira dengan kiraan saatku...aku termenung..melihat dalam sedalam lautan yang tidak berpenghujung...ku melihat berbagai wajah yang ku lewati dr alis mata ku hari ini...aku teringat kepada satu wajah sayu yang mengharap belas...wajah itu kuamati agar jelas terasa apa yang wajah itu mahukan...sesekali ku lihat wajah itu berpura senyum untuk menyatakan girangnya hati...kadangnya agak sunyi dengan reaksi apabila ingin menyata duka hati...melampaui daerah resah...mungkin teringat bonda di tanah tumpah darah yang seminit dulu dilewati...aku masih berfikir...ligat putaran roda akal mencari putusan...apakah yang diinginkan dari wajah ini...aku resah lagi...ibarat timbunan resah di kebuk duka...adakah patut menyata hasrat tika wajah itu cuba menyedut secangkir tenang...ku teguhkan jua...tidak pedulikan pe perkiraan hatinya...kata bicara taulan ku jadikan sempadan agar langkah ku tampak yakin...hembusan wacana tenang aku hamburkan...tanpa hirau kekemudian harii...kini mata ku kian layu kerana kalbu sedikit demi sedikit mengusir resah...itu lah sentuhan hadir resah di kala hening...thankzz...5981......

No comments:

Post a Comment